Ponadczasowy wzór w ponadczasowym miejscu

Zobaczyłam wzór Timeless Jo Morton z Moda Fabrics i zakochałam się w nim - jest tradycyjny i ponadczasowy :

quilt timeless jo morton moda fabrics

Na razie to tylko top i bez bordiury  - powstał na wakacyjnym wyjeździe w pięknej (i chłodnej - te grube mury !) scenerii dawnego klasztoru. 

Szyłam z tradycyjnych tkanin projektu 3 sisters firmy Moda (poza kropkami - te były od French General) i jak to tkaniny w dawnej kolorystyce komponowały się bardzo dobrze. Choć przyznam, że kropki z bliskiej odległości dają po oczach.

timeless jo morton moda fabrics

Wzór piękny ale strasznie tkaninożerny - szło sie głównie (log cabin, szachownica, różki gwiazdek) z pasków 1,25". Co oznacza, że prawie połowa tkaniny idzie w szwy. Np. tkaniny w kropki zużyłam prawie dwa metry.

Elementów do zszycia jest sporo: 150 szachownic 4-elementowych, 384 różki 48 gwiazdek (we wzorze każą zrobić 48 i dopiero potem jest napisane że wykorzysta  się tylko 42 - niedoczytałam wcześniej i zrobiłam o te 6 za dużo).


I na koniec pytanie: jak długo to wszystko szyłam ? Odpowiedź: 4 dni. Jak to możliwe ? Odpowiedź: upał, który zachęcał do spędzenie całego dnia w grubych i chłodnych klasztornych murach i to, że nie martwiłam się czy różki gwiazdki  będą dziubek w dziubek - trochę pościnałam ich końcówki, ale to mi nie przeszkadza. Dużo bardziej cieszy skończona praca. 

A deser: zrobiłam kartkę na wystawę Carrefour Europeen du Patchwork - jak ktoś będzie we wrześniu w Alzacji to może ją tam wypatrzy. Wykorzystałam jedną nadprogramowa gwiazdkę. Robiłam tą kartkę w czasie burzy i strasznie się bałam, że pójdzie mi moje małe żelazko Pryma (przyklejałam elementy aplikacji). Na szczęście mimo przepięć udało się :)


Kartka jest formatu A5 i trochę się nie wyrobiłam z zawartością :D 

Komentarze

  1. Piękny top i jak szybko! A kartka, cóż - to jeden z moich ulubionych francuskich idiomów :D Jak wszystko pójdzie po myśli to może się wybiorę, ale trudno już planować. Do jesieni jeszcze wiele się może pozmieniać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewa top prezentuje się znakomicie 🥰🥰🥰

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz