Podwójne gwiazdy

 To ogromna narzuta - 265 cm x 265 cm - ma 7 m2 ! :

Bloki w narzucie to podwójne gwiazdy (w wariancie z HST) - pierwsza gwiazda z pięknej tkaniny projektu Chong-a Hwang (użytej także między blokami i na bordiurze), a  druga gwiazda z trójkątów w niebieskościach i turkusach.


HST (czyli kwadraty z dwóch trójkątów) robiłam hurtowo: zszyłam na górze i na dole dwa paski i wycinałam z nich kwadraty. Można użyć specjalną linijkę, a gdy robi sie to jednorazowo - można przykleić taśmę na zwykłej kwadratowej linijce - u mnie na linii 2,5" bo taki był bok HST przed wszyciem.


Jeden blok podwójnej gwiazdy składa się z 65 elementów, ale dzięki tej metodzie kroiłam ich dużo mniej i szyłam też szybciej. 


Do środka dałam wypełnienie Pellon bawełna/ poliester  - bałam się, że nie zmieści mi się to wszystko pod maszynę, lecz dałam radę. Ale było to ciężkie... ! Bloki z gwiazdami pikowałam po liniach prostych i okazało się to gorsze niż pikowane kwiatkami z wolnej ręki kwadraty i trójkaty z wzorzystej tkaniny - a to przez ciągłe obracanie tego ogromnego i ciężkiego patchworku. 


A tu narzuta złożona "na cztery" - widać jak jest mimo to wielka.


Komentarze

  1. PRZEŚLICZNA!!!!!!! Nie dość, że piękne kolory to jeszcze tak ładnie wymyśliłaś jak połączyć te tkaniny. Cudo!!!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz