Ludowo - geometryczna narzuta

Narzutę tą trudno określić: składa się z prostych graficznych elementów (przede wszystkim trójkątów, a także malutkich prostokątów). Ma nowoczesny środek z kompozycji trójkątów różnych wielkości, a po bokach tulipany i stylizownane drzewa. Jest częściowo pikowana na maszynie, a częściowo ręcznie. Ma w sobie coś ludowego. Przynajmniej mnie się tak kojarzy. 



Była wyzwaniem, bo chodziło o to, żeby współgrała z makatką będącą wystrojem pokoju. Dopasowanie wzorów i kolorów - ale jako inspiracja a nie odwzorowanie.  Jak to często bywa  nie miałam jej całościowej wizji - robiłam część i myślalam co dalej. Zaczełam od tulipanów - wyszły bardzo dobrze, ale co dalej ? Podpasowały mi trójkąty i pomyśłałam o środku  z trójkatów. A na boki wielkie drzewa w stylu graficznych drzew z makatki.


Uszyta jest głównie z tkanin jednobarwnych, kilka jest wzorzystych w drobne tradycyjne wzory w pasującej kolorystyce:




Przepikowałam ją po szwach na maszynie, a  potem dopikowałąm ręcznie - chodziło głównie o podkeślenie konturów - bez tego ta narzuta byłaby jakaś niepełna...


Trochę się rozpędziłam z tym pikowniem...


Ekspozycja tymczasowa (giną trójkąty na dole i górze):

Rozmiar: 2 m x 2,5 m 

Komentarze