Morska wyprawa

Ten kocyk zrobiłam według bezpłatnego wzoru Sail Away zamieszczonego na stronie producenta tkanin Riley Blake. Trochę go jak zwykle zmieniłam: powiększyłam wzór, żeby wykorzystać w pełni materiał jaki miałam. 
 


Kupiłam na niego  5 "tłustych ćwiartek" z kolekcji Fly Aweigh Riley Blake: 2 FQ na statki, 1 FQ na morze i 2 FQ na bordiurę.  Plus jednolity materiał  na tło. Kocyk ma 105 cm na 125 cm.





Blok ze statkiem skład się z kilku elementów: żagli - kwadraty składające się z dwóch trójkątów (robione metodą dwóch większych kwadratów), kadłubu - prostokąt z doszytymi rogami i prostokątów tła i morza.



Do środka dałam wkład bawełniany firmy Hobbs Heirloom (cieńszy niż używany poprzednio firmy Quilters Dream, ale równie miękki). Tym razem pikowałam maszynowo (po szwach).