Niebiesko - biało i tradycyjnie

Ta narzuta pochodzi z zeszłorocznego  "okresu niebieskiego", jak poprzednia niebiesko - geometryczna. Ta jest zupełnie inna - bardziej tradycyjna, choć składa się tylko z dwóch bloków. 


Jej urok polega na różnorodności materiałów w kolorze chłodnych granatów i niebieskości oraz na symetryczności. 

Bloki są dwa, każdy po 12 cali tak, żeby dzielił się przez 3 (jeden blok  jest 9-cześciowy) i przez 4 (drugi - 16-częściowy). 


Blok "gwiazdy" dał mi okazję do  wypróbowania (z sukcesem !) techniki szycia "latających gęsi" z 5 kwadratów według zasady:
- 1 duży kwadrat (gęsi)  o boku = szerokość bloku + 1 1/4 cala
- 4 małe kwadraty (tło) o boku = wysokość bloku + 7/8 cala




Bloki wewnątrz pikowałam ręcznie, ale się załamałam i bordiury pikowałam już ściegiem prostym na maszynie (niestety, moja maszyna nie nadaje się do pikowania tak dużej narzuty). 


A tak narzuta prezentuje się w miejscu tymczasowym.