Matematyka z jelly roll

Kupiłam  Jelly roll w dziwnych kolorach - okazała się to historyczna kolekcja Civil War Reunion firmy Moda. Kombinowałam jak ją maksymalnie wykorzystać i wyszło coś w rodzaje pół "log cabin" : paski z rolki podzieliłam na pięć grup kolorystycznych tak, aby nie zostały żadne ścinki. I nie zostały. Patchwork to naprawdę  wyższa matematyka...


Bardzo lubię kolekcje historyczne materiałów  patchwokowych - mają one dużo uroku i świetnie pasują do tradycyjnych geometrycznych wzorów.


Kapa składa się z 28  bloków po 25 cm (5 na 5 pasków z jelly roll) i dwóch dodatkowych pasków wzdłuż i wszerz żeby utworzyć formę ramki.


Pikowana oczywiście ręcznie ! Lamówkę zrobiłam z tego samego materiału co spód  i nie jestem zadowolona z tego rozwiązania -  za mało się wyróżnia. 
A tak wygląda pikowanie :