Drezdeńskie dalie

Z kolekcji materiałów Antique Fair, z której zrobiłam makatkę koła na kwadratach, zostały mi małe wąskie paski - zbyt ładne, aby je wyrzucić. Starczyło ich akurat na zrobienie kwiatów metodą  "talerzy drezdeńskich". 


Do zrobienia tej makatki zachęcił mnie tutorial ze strony Missouri Star Quilt Co. Nie miałam specjalnej linijki-szablonu i płatki robiłam "na oko" - musiałam więc po zszyciu je korygować: dodawać lub odejmować płatki,  ale gdy są one małe nie stanowi to problemu.

Wycinanie trapezów na płatki

Robienie górnych krawędzi


Gotowe płatki

Zszywanie płatków

Rozprasowywanie

Gotowe

Makatka ma 80 na 95 cm. Elementy inne niż płatki zrobiłam z dopasowanych kolorystycznie materiałów (w tym zestawu materiałów drwalo-leśnych, które tu zaskakującą pasują).  


Aplikacje naszyłam ręcznie, ręcznie też pikowałam - dwoma kolorami nici: ciemną wokół i na aplikacjach, a jasną na tle.