Tęczowo optymistycznie

To makatka na chandrę. Tak optymistyczna i energetyczna, że patrzenie na nią uzależnia. Zrobiłam ją według wzoru ze strony Missouri Star Quilt - trochę tylko zmodyfikowałam wymiary bordiur, żeby załapać się na ocieplinę szerokości 150 cm.




Makatka to kwadrat 150 cm x 150 cm. Zmniejszenie jej wymiarów w stosunku do wzoru pozwoliło mi także zmieścić się w jednym jelly roll (w oryginale potrzebny był także jeden charm pack). Duża oszczędność, a nic się nie traci na efekcie . Oprócz Kona solid jelly roll  użyłam także 1 metra  grafitowej Kona solid na bordiury i lamówkę. Końcowy efekt zależy od tego jaką jelly roll się wybierze - mnie spodobała się Kona solid dusty (choć jest dość jaskrawa). A kolorystyczny podział i dobór pasków na poszczególne bloki to była świetna zabawa. Kolorowa bordiura powstała z resztek pasków użytych w blokach - tym razem obowiązywała całkowita dowolność i przypadkowość w zestawieniu.  Całość jest pikowana ręcznie wielokolorową nicią.